Udlejningskonsulent
Som udlejningskonsulent hos DEAS omfatter ansvarsområdet og arbejdsopgaverne bl.a. ekspedition og administration af ventelister til udlejningsboliger, udarbejdelse af boligannoncer, modtagelse og besvarelse af henvendelser fra lejere, købere og samarbejdspartnere, foretage fremvisninger af ledige boliger og deltage i åbent hus arrangementer, fx ved førstegangsudlejninger af nybyggeri.
I dagligdagen indgår udlejningskonsulenten i tæt samarbejde med kunderne, som primært er pensionskasser, og man skal sammen med dem koordinere udlejningerne, ofte via boligsitet Findbolig.nu. Man indgår naturligvis også i tæt dialog med boligsøgende, ligesom man har kontakten med viceværterne ude i ejendommene.
Kvalifikationerne, som DEAS forventer hos en udlejningskonsulent:
-
evt. uddannet ejendomsmægler
-
stor interesse og viden om boligmarkedet
-
serviceminded og evner at tale med alle slags mennesker
-
kommunikativ stærk – både i skrift og tale