Vicevært
Som vicevært tager man sig af en eller flere ejendomme og sørger bl.a. for den praktiske del af ejendomsdriften. Der er ofte tale om fx renholdelse af ejendommens ude- og fællesarealer, glatførebekæmpelse, græsslåning, tilsyn med fælles vaskeri, pasning af ejendommens varmecentral, foretage mindre reparations- og vedligeholdelsesopgaver samt opsyn med ventilationsanlæg og elevatorer. I mange tilfælde er det også viceværtens opgave at gennemføre ind- og fraflytningssyn.
Viceværten har derudover daglig beboerkontakt og medvirker til at holde god ro og orden.
Driften af ejendommen varetages i tæt samarbejde med driftschef og ejendomsadministrator, samt eksterne leverandører, fx håndværkere i forbindelse med istandsættelse af lejemål.
Jobbets arbejdsopgaver er meget alsidige, og kvalifikationerne kan derfor variere meget. Som vicevært er det dog vigtigt at have:
-
3-5 års erfaring fra en lignende stilling
-
en håndværksmæssig baggrund (snedker, tømrer, VVS eller elektriker)
-
gode IT-kundskaber
-
erfaring og trives med at arbejde selvstændig
-
en positiv indstilling og serviceorienteret.